lördag 30 juli 2011

Födelsedagsfirande hos mor & far =)


Jag fortsätter på temat med försenade högtidsdagar... Mamma och pappa bjöd idag på middag med anledning av att jag fyllt år - i maj! Det har helt enkelt inte blivit av tidigare och det är ju inte helt dumt att sprida ut trevligheter lite då och då=)


Mina föräldrars lantställe ligger bedövande vackert precis vid vattnet.


Och den charmigaste murade grillen har jag faktiskt aldrig använt! 


Däremot har jag sedan barnsben plockat sten i grustaget som ligger strax intill. Otroligt att det kan finnas så många olika sorters stenar - i alla former, färger och storlekar.


På menyn stod kantarellpajer till förrätt, mammas köttbullar, potatis, lingon och brunsås till huvudrätt samt äppelpaj till efterrätt. Kan det bli smarrigare än så? Inte om jag får bestämma iallafall!


Syrran och jag fick dela på denna bytta kantareller som pappa plockat och rensat. Finns visst hur mycket kantareller som helst i år så det är väl bara att ge sig ut själv i skogen och leta.


Ha det så bra!

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är jätteroligt om du har tid att skriva en liten hälsning! Har du ingen egen blogg väljer du anonym i listan nedan. Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...