torsdag 1 september 2011

Köksmästare för en kväll - det är jag det!


Idag har det nya härliga arbetsgänget varit på Björkhaga och härjat runt med kockarna i köket. Vi delades upp i tre grupper med tre personer i varje för att göra förrätt, huvudrätt och dessert.

Meny

röding med rökig marinad
rostbiff inlindad i pepparrotsmajonäs & ärtskott
räkor och grönsakshack i limemarinad

kalvfilé med potatisgratäng & kantarellsås

vit chokladmousse

Mumsigt värre blev det med mycket hjälp av kockarna och en mycket trevlig dag tack vare alla nya kollegor. Förklädet fick vi med oss hem och det har jag placerat mycket strategiskt för att älsklingen ska förstå piken att laga någon god middag tills jag kommer hem efter jobbet i morgon=)


Men nu är det dags att göra som Buddha och sluta ögonen för idag, för nu är jag trött och vill sova!

/Jenny

1 kommentar:

  1. Hej Jenny,
    vilken fin blogg du har. Jag lägger mig som följare så kan jag titta in igen lite senare.
    Ha en fantastisk fredagkväll!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du har tid att skriva en liten hälsning! Har du ingen egen blogg väljer du anonym i listan nedan. Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...